یونس رتجکش عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جلسه بررسی پیشنهادات و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری سردخانه های  گیلان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان در زمینه فعالیت سردخانه ها و فرصت های مختلف از جاذبه های سرمایه گذاری در بخش های جانبی این کسب و کار و شرایط استان در تولید محصولات کشاورزی باید برنامه ریزی ها به سمت بهره برداری بیشتر از این ظرفیت ها و تشویق صاحبان این حرفه  باشد.

وی یادآور شد : بیش از ۸۰ واحد سردخانه با ظرفیت اسمی ۱۸۰هزار تن  در گیلان که بیشتر میزان پراکنش انها در محدوده جغرافیایی شهرستان های تالش و رودسر می باشد، فعالیت دارند که بخش عمده ای از این واحدها در نیمی از سال غیر فعال هستند.

وی اضافه کرد : تشویق ، هدایت ، اموزش و حمایت سرمایه گذاران و صاحبان سردخانه ها در استفاده از فرصت های جدید در بخش های صنایع بسته بندی و جانبی دیگر می تواند موجب رونق فعالیت ها در این زمینه شود .

وی اعمال سیاست های واحد در صدور مجوزها و همچنین یکسان سازی حمایت ها در کنار اموزش کسب و کارهای جدید جانبی متناسب با شرایط تولید محصولات دامی و کشاورزی گیلان و پویا شدن انجمن های صنفی و تعاونی های متعلق به صنوف سردخانه داران را یکی از عوامل مهم در بهره وری بیشتر از این ظرفیت های عنوان کرد.

به گفته مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان صاحبان این صنف باید با اشنایی نسبت به بازارهای جدید و بازاریابی از ظرفیت های کامل خود استفاده کنند و در صورت اصلاح برخی از روش ها و مجوزهای صادره از سوی دستگاههای اجرایی متولی شرایط برای دریافت تسهیلات مختلف با شرایط مناسب نیز فراهم است.

رنجکش همچنین به جلسه بررسی پیشنهاد سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات با محوریت گردشگری اشاره کرد و گفت: فضا برای ورود به  عرصه های جدید کسب و کارهای  مرتبط با ظرفیت های استان فراهم است  اما باید در معرفی فرصت ها و اموز ش  متقاضیان نیز اقداماتی جدی انجام شود .

وی یادآور شد : پشتیبانی تنها پرداخت تسهیلات نیست بلکه هدایت متقاضیان به سمت  بهره وری از فرصت های جدید کسب و کار از اولویت برخوردار است .

به گفته رنجکش، با توجه به موفقیت شرکت های مختلف در زمینه کسب و کارهای جدید این آمادگی وجود دارد تا از تجربه انان در استان گیلان استفاده شود و متقاضیانی نیز هم اکنون اعلام امادگی کرده اند.

وی بهبود فضای کسب و کار را نتیجه اقدامات مختلفی در زمینه سرمایه گذاری دانست و افزود : استانداری گیلان در راستای برنامه های دولت امادگی های لازم برای پشتیبانی از طرح های اشتغالزایی و فرصت های جدید را دارد

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *