سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ارتقای سیستم سورت و بسته بندی مهمترین راهکار رونق صادرات محصولات کشاورزی است.

جعفر وحدت در گفت و گو باایسنا ارتقای سیستم سورت و بسته بندی را مهمترین راهکار رونق صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: زیرساختهای سردخانه ای استان هم بسیار مدرن نیستند و نیاز است بانکهای عامل با اعطای تسهیلات بانکی به سردخانه داران برای تجهیز و مدرن سازی سردخانه های آمونیاکی و تبدیل به سردخانه کنترل اتمسفری مساعدت کنند، تا ماندگاری میوه در سردخانه ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در آستانه برداشت محصول گیلاس و آلبالو و به تناوب سایر محصولات هسته دار در استان قرار گرفته ایم و نیاز است که از هم اکنون علاوه بر برنامه ریزی برای بازار رسانی برای محصول سیب درختی و انگور ، تمهیدات لازم برای صادرات محصولات هسته دار اندیشیده شود تا مایه دسترنج و زحمات باغداران برای بازاررسانی محصول تولیدی خود با روان سازی مسیر صادرات به ثمر بشیند.

وحدت افزود: مشکلات بانکی در انتقال ارز و تحریم نیز طبق اظهار صادر کنندگان مهمترین موضوعی است که آنان را از انجام تعهدات ارزی باز می دارد و باعث کاهش روند صادرات محصولات کشاورزی می شود.

وی بااشاره به اینکه با توجه به ارزش افزوده ای که سیب درختی برای استان دارد، موتور محرکه اقتصاد آذربایجان غربی است،گفت: امسال به دلیل نداشتن زیرساختهای حمل و نقل هوایی و زمینی، کمبود کامیون های یخچالدار ، کاهش تقاضای بازار به علت شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری جشنها و دورهمی ها با کاهش روند صادرات و مصرف میوه بودیم که بر بازار سیب درختی امسال تاثیر گذار بود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *