به گزارش اکوفارس به نقل از ایرنا، اداره تنظیم بازارهای محصولات صنایع کشاورزی وزارت کشاورزی روسیه پیشنهاد ایجاد راهروهای حمل و نقل برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی با کشورهای ایران، ازبکستان، تاجیکستان، بلاروس و جمهوری آذربایجان را مطرح کرده است.
این پیشنهاد در جلسه اخیر وزارت کشاورزی مطرح و مورد حمایت قرار گرفت و قرار شد، برای ایجاد کریدورهای حمل و نقل و تایید نهایی به دولت روسیه ارائه شود.
روزنامه روسی ایزوستیا روز دوشنبه نوشت: در چارچوب این طرح، قطارهای تندرو سردخانه دار به مقاصد ایران، تاجیکستان و بلاروس حرکت خواهند کرد. اظهارنامه گمرکی محموله ها هم از طریق پست الکترونی فقط در یک مرکز انجام می گیرد تا در انتقال بارها تسریع شود و همچنین در طول مسیر با سامانه جهت یابی گلوناس روسیه زیر نظر قرار دارد.
مبتکرین طرح، امیدوارند مواد غذایی زود فساد از جمله صیفی و سبزی جات در کوتاه ترین زمان ممکن و هزینه کمتر به مقصد حمل و از فاسد شدن محموله ها در مسیر تردد جلوگیری شود.
ایران از حدود دو سال پیش، برای تامین نیازهای بازار بزرگ روسیه، صادرات محصولات کشاورزی، شیلاتی و برخی اقلام مواد غذایی، سبزی جات و میوه را آغاز کرده است.
روسیه بازار بزرگی است که با توجه به تحریم های اروپا علیه این کشور، تولیدکنندگان ایرانی می توانند صادرات خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به ظرفیت های دو کشور در زمینه توسعه تجارت محصولات کشاورزی، گفت که گردش کالا در این عرصه اهمیت بالایی دارد، زیرا سبب افزایش ارزش پولی همکاری ها و رشد روابط تجاری-اقتصادی مورد تاکید روسای جمهور ایران و روسیه می شود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *