به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح‌های سدسازی، زراعی و باغی، حوزه کشاورزی استان رو به رشد و توسعه است و با افزایش راندمان تولید و میزان برداشت محصولات کشاورزی، توسعه ظرفیت‌های انباری و سردخانه‌ها در استان بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اعلام حمایت از راه‌اندازی و استانداردسازی انبارهای نگهداری و سردخانه‌ در استان بیان کرد: تسهیلات بانکی برای متقاضیان استانداردسازی انبارهای موجود استان هم اعطا می‌شود تا بتوانند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

خدابخش با بیان اینکه خرید محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان استان با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد و تا به حال، مشکلی در تامین نقدینگی مورد نیاز وجود ندارد، خواستار توجه لازم در خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شمال استان به دلیل تقارن برداشت محصول با ماه مبارک رمضان و کمبود مراکز انباری در شهرستان‌های گرمی و مشگین‌شهر شد.

استاندار اردبیل با اشاره به ایجاد و تجهیز ۴۵ مرکز خرید در استان ابراز امیدواری کرد مشکلات خرید گندم سال گذشت ، امسال مرتفع و خرید گندم و جو با سهولت و سرعت انجام شود.

وی از افزایش ۲٫۵ برابری کشت دانه‌های روغنی کلزا در استان خبر داد و گفت: دانه‌های روغنی استحصال شده استان به لحاظ نبود صنایع تبدیلی تکمیلی به نقاط مختلف کشور ترانزیت می‌شود که ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه، به خاطر کیفیت بالای محصولات تولیدی استان علاوه بر ایجاد اشتغال، رونق تولید را رقم خواهد زد و از سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت می‌شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات رانندگان کامیون‌های ترانزیتی توسط برخی شرکت‌های حمل و نقل به رغم پرداخت هزینه آن توسط شرکت غله تصریح کرد: یک هفته مهلت داده می‌شود تا مطالبات رانندگان کامیون‌ها پرداخت شود و شرکت‌های متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *