ذخیره سرد برای میوه و سبزیجات موضوعی بخصوصی است زیرا عوامل زیادی از جمله سن و منشا  محصول وجود دارد که می تواند بر نحوه ذخیره سازی محصول تازه تأثیر بگذارد. این راهنما بررسی می کند که چرا شما باید از انبار سرد برای تهیه و توزیع محصولات تازه خود استفاده کنید و مهمترین عواملی که هنگام استفاده از سردخانه میوه و سبزیجات باید در نظر بگیرید چه چیزهایی هستند.

مزایای استفاده از یخچال تجاری برای ذخیره میوه ها و سبزیجات

بدون سردخانه ، بیشتر میوه ها و سبزیجات بیش از چند روز تازه نخواهند ماند. به محض برداشت محصولات تازه ، شروع به زوال می کند و باکتری های خطرناک شروع به رشد می کنند.

دمای پایین در سالنهای سردخانه رشد این قارچ های بیماریزا را متوقف می کند و اطمینان حاصل می کند که فساد میوه ها و سبزیجات به حداقل می رسد. تبرید و انجماد برای بسیاری از سبزیجات و برخی از میوه ها انتخابی محبوب است. به همین دلیل سالنهای سردخانه دارای دامنه دمای متنوعی برای گزینه های انجماد و سرمایش هستند.

یکی دیگر از مزایای سالنهای سردخانه این است که بسیار قابل تنظیم هستند ، چیزی که هنگام ذخیره میوه ها و سبزیجات تازه بسیار مهم است. سطح دما و رطوبت برای محصولات مختلف معمولا بسیار متفاوت است و این مسئله سفارشی سازی را ضروری می کند. سردخانه میوه و سبزیجات نیز در اندازه های مختلفی وجود دارد ، از جمله سردخانه های کوچک که برای تهیه غذا و رستورانها و… مورذ مصرف هستند(سردخانه های کانکسی) تا سردخانه های صنعتی بزرگ برای توزیع کنندگان و سردخانه داران عمومی.

برخی از سردخانه ها نیز به صورت قابل حمل ساخته می شوند ، یک سردخانه قابل حمل باعث افزایش عمر میوه ها و سبزیجات در انبار و در حمل و نقل می شود.

 دمای مناسب نگهداری میوه ها و سبزیجات رایج

به ندرت یک درجه حرارت مناسب برای نگهداری میوه و سبزیجات وجود دارد. این بدان دلیل است که عواملی مانند بلوغ محصول ، فصل برداشت و ریشه محصول در محاسبه نیاز بهینه دما نقش دارند.

یک قاعده کلی این است که میوه و سبزیجات خنک ، مانند کلم پیچ و جوانه ، باید در حدود ۰الی۲ درجه سانتیگراد نگهداری شوند .  میوه و سبزیجات فصل گرم ، مانند خیار و گوجه فرنگی ، بهتر است در حدود ۷ درجه الی ۱۰ درجه سانتیگرادنگهداری شوند. با این حال ، موارد استثنایی نیز وجود دارد ، زیرا برخی از میوه ها و سبزیجات بیشتر تحت تأثیر درجه حرارت پایین قرار می گیرند.

این جدول راهنمای ذخیره برخی از رایج ترین / محبوب ترین انواع میوه و سبزیجات است.

 

نوع تولید دمای مطلوب ° C رطوبت مطلوب عمر ذخیره سازی
سیب ۰-۴ ۹۰-۹۵ تا ۱۲ ماه
موز ۱۳-۱۶ ۸۰-۹۵ تا ۳ هفته
توت (توت فرنگی) ۰ ۹۰-۹۵ توت سیاه و تمشک تا ۳ روز ، توت فرنگی و گیلاس تا ۷ روز
انگور ۰ ۸۵ تا ۸ هفته
شلیل ، آلو و هلو ۰ ۹۰-۹۵ تا ۵ هفته
گلابی ها -۱-۰ ۹۰–۹۵ تا ۷ ماه
کلم بروکلی و گل کلم ۰ ۹۵-۱۰۰ تا ۴ هفته
هویج ، بالغ و نارس ۰ ۹۸-۱۰۰ بالغ ، تا ۹ ماه و نارس تا ۶ هفته
پیاز ، سفید و قرمز ۰ ۶۵–۷۰ تا ۸ ماه
کاهو ۰ ۹۸–۱۰۰ تا ۳ هفته

 

واحدهای برودتی سردخانه دامنه دمایی بین -۴۰ درجه سانتیگراد تا +۱۰ درجه سانتیگراد را برای شما فراهم می کنند ، و آنها را برای ذخیره میوه ها و سبزیجات عالی می کند.

سیب در جعبه های آماده برای حمل و نقل. فضای داخلی سردخانه.

بهترین روش ها برای نگهداری میوه و سبزیجات

همانطور که مشاهده می کنید ، ذخیره میوه ها و سبزیجات می تواند یک کار پیچیده باشد ، به همین دلیل رعایت بهترین روش های سردخانه برای ماندگاری و کیفیت میوه و سبزیجات ضروری است.

بهترین روش ها برای نگهداری میوه و سبزیجات کدامند؟

میوه و سبزیجات همیشه باید جداگانه نگهداری شوند

بیشتر میوه ها هنگامی که شروع به رسیدن می کنند گازی به نام اتیلن تولید می کنند و این باعث تغییر بافت ، رنگ و طعم در تولید می شود. متأسفانه میوه های تولید کننده اتیلن نیز بر کلیه محصولات اطراف تأثیر می گذارند و روند رسیدن را تسریع می کنند. اگر میوه ها در کنار سبزیجات ذخیره شوند ، خطر تسریع در روند پیری محصول و در نتیجه هدر رفتن آنها وجود دارد.

به روشهای خوب ذخیره سازی پایبند باشید

از ذخیره بیش از حد واحد سردخانه خود بیش از ظرفیت آن خودداری کنید ، زیرا این امر باعث افزایش دمای داخلی و تسریع در خرابی محصول می شود. همچنین باید از پالت های بسته بندی شده کاملاً بسته شده خودداری کرد زیرا ممکن است بخاطر عدم چرخش هوا و افزایش دما و رطوبت منجر به رشد باکتری شود. میوه و سبزیجات خود را بسته بندی کنید تا فضای کافی برای فن داخلی بتواند هوای خنک را آزادانه توزیع کند.

تاریخچه محصولات خود را بدانید

توزیع کنندگان باید تاریخچه میوه و سبزیجات را بدانند تا بهترین تصمیم را در مورد شرایط ذخیره سازی سرد و حمل و نقل بگیرند. این شامل عواملی مانند بلوغ محصول ، تهیه کالاهای قبلی ، بازرسی کیفیت قبلی و درجه بندی محصولات است.

در حالی که سردخانه می تواند طول عمر میوه ها و سبزیجات شما را افزایش دهد ، محصولات شما هنوز هم به مقداری مراقبت دلسوزانه نیاز دارند تا در بهترین حالت حفظ شود. از میوه و سبزیجات خود مراقبت کنید و طول عمر آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *