به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامیان، مختار مهاجر ظهر امروز در مراسم افتتاح سردخانه ۲۲ بهمن گلستان با حضور استاندار گلستان اظهار داشت: با افتتاح این سردخانه ظرفیت سردخانه‎های استان گلستان به ۹۷ هزار تن رسید که ۷۵ هزار تن از این ظرفیت بالای صفر درجه و بقیه زیرصفر درجه هستند.

وی افزود: شهرستان‎های رامیان و آزادشهر رتبه نخست تولیدات باغی و صیفی‌جات در استان گلستان را دارند و لزوم احداث چنین مجموعه‌هایی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ادامه داد: در برنامه الگوی کشت استان گلستان که شامل ۷۰ هزار هکتار باغات و ۳۰ هزار هکتار صیفی‌جات است پارامترها تاکید می‌کند که وجود سردخانه برای تنظیم بازار ضروری است.

مهاجر تصریح کرد: دید مثبت استان به بخش کشاورزی سبب شده ۴۵ درصد منابع در راستای تولید باشد و با مدیریت انجام شده توانسته‌ایم ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی را به این بخش هدایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان یادآور شد: سعی شده طرح‌های بالای ۶۰ درصد تکمیلی را به تولید و چرخه کارآمدی و اشتغال‌آفرینی برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: باید در راستای بهینه‎سازی و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی در استان برنامه‏‌ریزی و حرکت کنیم.

مهاجر گفت: رامیان و آزادشهر بزرگترین تولیدکننده محصولات باغی و صیفی جات در استان هستند و از این رو باید سعی شود چرخه تولید، نگهداری و بسته‌بندی و توزیع تکمیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه ۷۰ درصد اقتصاد استان شامل بخش کشاورزی است گفت: ارزش تولیدات زراعی در سال ۱۳۹۵ ـ ۱۳۹۴ معادل ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *