دلاور حیدر پور در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه ظرفیت کارخانه‌های فرآوری استان ۱۵۰ هزار تن است عنوان کرد: متأسفانه یا این کارخانه‌های آماده‌به‌کار نبودند یا همکاری نکردند و حداکثر توانستیم روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن پرتقال برای فراروی به آنان تحویل دهیم.

وی با اشاره به مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی و محلی برای تحویل پرتقال‌های یخ‌زده به کارخانه‌ها افزود: این امر سبب شد تا نتوانیم حتی در کشور، روزانه هزار تن پرتقال به کارخانه‌ها تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: پرتقال‌های یخ‌زده را با ۲۰ تا ۳۰ درصد افت از باغدار تحویل گرفتیم اما انتظار ما از صنایع تبدیلی و تکمیلی این بود که حداقل روزی هزارتا دو هزار تن پرتقال تحویل کارخانه دهیم و این سبب می‌شد تا از صف‌های طولانی و نارضایتی جلوگیری شود.

حیدر پور به ناسلامتی ها در جریان خرید پرتقال‌های سرمازده اشاره و اضافه کرد: برخی دلالان پرتقال را حتی کیلویی ۱۰۰ تومان در صف تحویل به کارخانه‌ها خریداری کردند و کیلویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان یخ کارخانه فرآوری فروختند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ضرورت بازگشت به عقب و بازنگری در صنایع تبدیلی را الزامی دانست و گفت: برای نوسازی صنایع موجود و تخصیص اعتبار برای صنایع تبدیلی ردیف اعتباری در نظر گرفته‌شده است.

حیدر پور با عنوان اینکه درمجموع ۲۳ هزار تن پرتقال در داخل و خارج استان از باغداران برای فرآوری تحویل گرفته‌شده است گفت: این میزان در طول ۶۰ روزبه کارخانه‌ها تحویل‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ظرفیت کارخانه‌های فرآوری استان را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: درمجموع ۱۵ هزار تن پرتقال از باغداران در استان تحویل گرفته‌شده است.

وی درباره دورریز ۱۳۰ هزار تن پرتقال خسارت‌دیده در رودخانه عنوان کرد: حتی یک گرم از پرتقال را از هیچ باغداری تحویل نگرفتیم و برای کمک به باغداران هر کیلوگرم پرتقال را ۳۵۰ تومان خریداری کردیم.

حیدر پور ادامه داد: ۳۷ هزار تن پرتقال درجه‌یک تا سه را توسط سازمان تعاون روستایی از باغداران خریداری کردیم و یک گرم از آن را دور نریختیم و احتمال دارد خود باغداران بخشی از محصولات را دور ریخته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هیچ دستگاه دولتی ۱۳۰ هزار تن پرتقال خسارت‌دیده را تحویل نگرفته تا آن را به دریا و رودخانه بریزد.

دلاور حیدر پور همچنین درباره مرکبات شب عید گفت: مرکبات شب عید تأمین‌شده است و به‌شدت نیز مقابل واردات مرکبات ایستادگی می‌کنیم.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *