کبنانیوز؛به باغداران کهگیلویه وبویراحمد برای ساخت سرخانه و ذخیره سازی میوه تولیدی استان تسهیلات کم بهره پرداخت میشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای بازاریابی محصولات کشاورزی، می بایست باغداران استان با تشکیل اتحادیه در زمینه بازاریابی، ذخیره سازی و نگه داری در فصل برداشت مشارکت کنند.
جعفر گوهرگانی افزود: در فصل های برداشت بازار استان توانایی فروش محصولات را ندارد و می بایست از طریق اتحادیه ها و شرکت های تعاونی از سوی باغداران ساماندهی، و به دیگر شهرستانهای استان و حتی خارج از  استان و کشور ارسال شود.
وی با بیان اینکه دولت نمی تواند خریدار تضمینی میوه باشد گفت: در طرح خرید تضمینی محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه های روغنی و ذرت دانه ای که به صورت انبوه در استان تولید می شود محصولات خریداری و بهای آن به صورت تضمینی نیز پرداخت می شود.
گوهرگانی نبود زیرساختها از جمله انبار سرد برای ذخیره سازی و همچنین نبود صنایع تبدیلی بسته بندی را مهمترین مشکلات باغداران استان در مناطق سردسیری و گرمسیری اعلام کرد.
گوهرگانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسری قطب تولید سیب درختی و در مناطق گرمسیری قطب تولید مرکبات است افزود: متاسفانه تا کنون  تجار، بازگانان و حتی باغداران برای ساخت زیرساختهای مورد نیاز محصولات باغی از جمله ساخت انبار سردخانه و صنایع تبدیلی و بسته بندی مشارکت نکرده اند.
وی گفت: برای ساخت انبار سرد و ذخیره سازی میوه به ۳ میلیارد ریال و برای ساخت ساختمان پیشرفته برای صادرات میوه به خارج از کشور به ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *