میوه های نیمه گرمسیری( آووکادو، انبه و آناناس) و بیماری هایی که در حین نگهداری ایجاد می شوند.

 

آووکادو

 

آووکادوهای کشت شده در کالیفرنیا در فلوریدا رشد نمی کنند و بالعکس. به طور کلی، آووکادوی فلوریدا بزرگتر از آووکادوی کالیفرنیا است. میوه های Fuerte در کالیفرنیا ۷۵ درصد از برداشت را تشکیل می دهند و از اکتبر تا مارس مصرف می شوند. گونه‌ هاس (سیاه) از آوریل تا سپتامبر استفاده می شود. گونه های فلوریدا به ترتیب صعودی توزیع عبارتند از Booth 8، Lula، Waldin و Booth 7. Waldin در ماه آگوست وارد بازار می شود، پس از آن غرفه ۸ در سپتامبر، غرفه ۷ و Lula از اکتبر تا فوریه وارد بازار می شود.

 

آووکادوهای فلوریدا مقاوم به سرما مانند Booth 8 و Lula بهترین دمای نگهداری ۴٫۵ درجه سانتیگراد را دارند. برخی از گونه‌ها مانند Fuerte در دمای ۷ درجه سانتیگراد بهترین نگهداری را دارند. گونه های مقاوم به سرما را می توان برای یک ماه یا بیشتر نگهداری کرد، نگهداری گونه‌هایی که سرما را تحمل نمی کنند به دلیل تمایل به سرمازدگی و نرم شدن به دو هفته محدود می شود. دمای بهینه رسیدن آووکادو ۱۵ درجه سانتی گراد است، اما دمای ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد نیز مناسب است. دمای بالای ۲۶ درجه سانتیگراد اغلب منجر به بد طعمی، تغییر رنگ پوست، رسیدن بیش از حد و کپک زدن می شود.

 

بیماری هایی که در حین نگهداری آووکادو ایجاد می شوند.

 

آنتراکنوز (Colletotrichum). لکه های سیاه پراکنده روی سطح میوه، پوشیده از بافت پوسیده متراکم، که به راحتی از بین می رود. در شرایط مرطوب، هاگ های صورتی رنگ متعدد روی لکه ها تشکیل می شود. محافظت از پوست میوه در برابر چروک و آسیب ضروری است.

 

هیپوترمی با ظهور فرورفتگی هایی در پوست میوه، به دست آوردن رنگ قهوه ای یا سیاه، اغلب با رنگ قهوه ای پوست و ظاهر شدن نوارهای دودی روشن در پالپ میوه، که مستقل از یکدیگر ایجاد می شوند، مشخص می شود. .

 

انبه

 

رایج ترین گونه های اولیه، تامی اتکینز و ایروین، در ماه های ژوئن و ژوئیه می رسند و پس از آن گونه‌های میان فصل مانند کنت و پالمر، که در جولای و آگوست می رسند، قرار می گیرند. رایج ترین گونه‌ در فلوریدا، کیت دیر رسیده و پر میوه است که در ماه های آگوست و سپتامبر می رسد.

 

دمای بهینه نگهداری انبه ۱۲-۱۳ درجه سانتی گراد و ماندگاری ۲-۳ هفته است، اگرچه برخی از انواع آن را می توان در دمای ۱۰ درجه سانتی گراد برای مدت زمان کوتاه تری نگهداری کرد. انبه در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد از هیپوترمی رنج می برد. دمای مطلوب برای رسیدن انبه ۲۱-۲۴ درجه سانتیگراد است، اما در شرایط خاص می توانند در ۱۵-۱۸ درجه سانتیگراد برسند. در دمای ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتیگراد میوه روشن و جذاب ترین رنگ پوست را به خود می گیرد، اما بوی آنها معمولاً ترش می شود و ۲-۳ روز در دمای ۲۱-۲۴ درجه سانتیگراد قرار گرفتن طول می کشد تا شیرین شود. عطر انبه‌هایی که در دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر رسیده‌اند، بوی قوی و پوست متنوعی دارند.

 

بیماری هایی که در زمان نگهداری انبه رخ می دهد

 

آنتروکنوز (Colletotrichum). لکه های سیاه روی سطح پوست میوه های در حال رسیدن پراکنده شده است. در شرایط مرطوب، هاگ های صورتی روی سطح لکه ها ایجاد می شود. درمان بیماری روی درخت با سمپاشی منظم میوه و شستشو در آب داغ (در دمای ۵۵ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵۰ ثانیه) پس از برداشت انجام می شود.

 

هیپوترمی منجر به ظهور فرورفتگی هایی روی پوست می شود که گاهی اوقات رنگ خاکستری به خود می گیرد. میوه های فوق سرد معمولا به طور کامل نمی رسند. میوه ها را در دمای مناسب نگهداری کنید تا از هیپوترمی جلوگیری شود.

 

آناناس

 

آناناس تازه را می توان در طول سال به دست آورد، اما اکثر آنها از مارس تا ژوئن می رسند. در ایالات متحده، تنها سه نوع آناناس رایج‌تر هستند: کاین صاف از هاوایی، قرمز اسپانیایی، و کاین صاف از پورتوریکو. آناناس های برداشت شده در مرحله نیمه رسیده را می توان به مدت دو هفته در دمای ۷-۱۳ درجه سانتیگراد و به مدت یک هفته در زمان فروش نگهداری کرد. حفظ دمای ذخیره سازی مطلوب در همه زمان ها به اندازه خود دمای ذخیره سازی مهم است. میوه های رسیده باید در دمای ۷-۸ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

 

برداشت آناناس هایی که در مرحله سبز شدن هستند توصیه نمی شود، زیرا ممکن است برخی از میوه ها آنقدر نارس باشند که اصلا نتوانند برسند. میوه های برداشت شده در مرحله سبز رسیدن به ویژه در معرض هیپوترمی کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد هستند.

 

بیماری هایی که در حین نگهداری آناناس ایجاد می شوند.

 

کپک سیاه (Ceratocystis). بافت های آسیب دیده متورم، نرم و مایع می شوند، رنگ آنها از طبیعی به سیاه تغییر می کند. برای پیشگیری از بیماری، قلمه‌های تازه بریده شده را با اسید بنزولیک و پودر تالک (بنزوئیک اسید-گرد و غبار تالک) درمان کنید، میوه را از کبودی محافظت کنید و تا دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک کنید.

 

کپک قهوه ای (Penicillium; Fusarium). کپک قهوه‌ای متراکم که از روی چشم‌ها یا شکاف‌ها منشا می‌گیرد، عمدتاً در میوه‌های بیش از حد رسیده ظاهر می‌شود. برای جلوگیری از بیماری، شرایط مناسب رشد را برای گیاهان فراهم کنید و میوه را قبل از رسیدن محصول برداشت کنید.

 

هیپوترمی این خود را از طریق رنگ مات نشان می دهد و منجر به اشباع پالپ آناناس از آب و تیره شدن هسته می شود. برای جلوگیری از بیماری، دمای نگهداری توصیه شده را رعایت کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *