به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: این سردخانه ها باید در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان برای  نگهداری مرغ منجمد قرار گیرد.
وی گفت: طبق تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچگونه کمبود کالایی در روزهای پایانی سال نخواهیم بود.
فتوحی ضمن تاکید بر تامین کالاهای اساسی مردم افزود: ضروری است برنامه ریزی لازم جهت تامین مرغ کشتار روز، جوجه  یک روزه با نرخ مصوب و خرید مرغ مازاد کشتارگاههای استان در روزهای پایانی سال انجام شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت :شرکت توسعه نیشکر باید نسبت به عرضه و فروش شکر به واحدهای تولیدی و صنفی بدون درخواست حواله از دستگاه‌های مرتبط و بر اساس مجوزهای واحدهای تولیدی و صنفی اقدام نماید و در صورت عدم عرضه، به عنوان احتکار نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهد شد.
وی افزود: شرکت توسعه نیشکر حق هیچگونه بازرسی از واحدهای صنفی بنکداران و واحدهای تولیدی را نداشته و نظارت ها توسط دستگاه های متولی انجام می پذیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی موظف است در خصوص تامین کالاهای اساسی به ویژه شکر و روغن جلساتی با کارخانه های مرتبط برگزار کند و مسائل و مشکلات مربوط به عرضه و فروش این واحدها را برطرف کند.

کل تولید خرمای استعمران خوزستان حدود ۱۴۶ هزار تن بود که از این میزان ۸۵ هزار تن صادر و ۲۶ هزار تن نیز در بخش فرآوری صنعتی داخل استان جذب خواهد شد.

مساحت کل نخیلات بارور و غیربارور خوزستان ۴۲ هزار و ۵۰۰هکتار است که امسال از این میزان در مجموع ۲۳۵ هزار تن انواع خارک، رطب و خرما برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته پنج هزار تن افزایش داشت.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *