به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان،سیدسعید مدرس بیان داشت: سطح زیر کشت نخیل های استان ۳۷ هزار و ۸۰۰ هکتار است که فقط دو هکتار به آفت سر خرطومی حنایی آلوده هستند که با برنامه ریزی انجام شده این دو هکتار در قرنطینه کامل است و از انتشار آفت جلوگیری شده است. عمده نخل ها در شهرستان های حاجی آباد، میناب، رودان و بندرعباس قرار دارد. تمرکز مبارزه در منطقه پارسیان است.

مدرس اظهار داشت: عمده نخیلات شامل ارقام آلمهتری، مرداسنگ، خنیزی، خاصویی، ته گرد، زهره ای، مضافتی، کریته، برحی و پیارم است. سوسک سرخرطومی حنایی با ورود به تنه درخت خرما بدون اینکه علائمی از بیماری بر جا بگذارد باعث خوردگی تنه درخت می شود.

وی در ادامه بیان داشت: سطح زیر کشت انبه ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است و عملیات مبارزه با آفت مگس انبه درباغ های استان شروع شده است. عمده کشت انبه در شهرستان های میناب و رودان است. تاکنون تعداد ۲۸۰ تله و ۲۵ لیتر متیل اورژینول به منظور جلب مگس های بالغ در بین باغداران توزیع شده است. مگس انبه با تخم ریزی در زیر پوست میوه باعث خسارت به کشاورزان می شود.

وی با اشاره به مزایای انبه از جمله تازه خوری وتولید انواع ترشی وآب میوه بیان داشت: امسال با مدیریت منابع آبی و کنترل آفات تلاش می شود از کاهش تولید جلوگیری شود. کار مبارزه با این آفت از بهمن ماه سال ۹۳ آغاز و تا پایان فروردین امسال ماه ادامه دارد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *