به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش‌ از ۱۶۰هزار تُن سیب درختی از باغ‌های این شهرستان گفت: تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال حدود پنج تا ۱۰ درصد کاهش دارد.

انصاری اظهار کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به محصول سیب اختصاص یافته که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارده است.

 

وی با بیان اینکه اشنویه رتبه دوم در تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی داراست، بیان کرد: ارقام غالب سیب در این شهرستان رد و گلدن دلیشیز را تشکیل می‌دهد.

 

مدیرجهادکشاورزی اشنویه افزود: در این شهرستان ۳۵ واحد سردخانه فعالیت می‌کند که ظرفیت اسمی آنها بیش از ۱۱۰ هزار تن است و ۱۴ سردخانه نیز در حال ساخت است.

 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های این شهرستان نگهداری می‌شود، گفت: سیب اشنویه از با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارای کیفیتی بی نظیر در طعم ، رنگ و ماندگاری و انبارداری بالایی بوده و توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری صورت گیرد.

 

انصاری با بیان اینکه برداشت این محصول از اواخر شهریور آغاز می‌شود، افزود: برداشت سیب به مدت حدود ۲ ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت روزانه به طور متوسط برای ۲۰۰ هزار نفر روز کارگر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

 

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *