پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید جهانی سیب درختی در سال زراعی ۱۵/۲۰۱۴ به ۷۰٫۹ میلیون تن بالغ شود. بر اساس گزارش ارایه شده از سوی وزارت کشاورزی آمریکا، محصول سیب در سال جاری در کشورهای چین و ترکیه کاهش ، و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، افزایش خواهد یافت. همچنین پیش‌بینی می‌شود که از حجم تجارت جهانی این محصول در سالجاری به میزان ۳ درصد کاسته شود.

apple exports
روسیه: پیش‌بینی می‌شود که محصول سیب در روسیه با ۱۰ درصد افزایش، به ۱٫۶ میلیون تن برسد. در ابتدای ماه اگوست ۲۰۱۴ روسیه واردات میوه از برخی کشورها را ممنوع اعلام کرد که در نتیجه حجم تجارت آن با ۳۳ درصد کاهشف به ۸۰۰ هزارتن رسید. علیرغم این مسئله، روسیه هنوز بزرگترین وارد کننده سیب در جهان محسوب می‌شود.

اتحادیه اروپا: انتظار می رود محصول سیب در کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ۱۱ درصد افزایش، به ۱۳٫۳ میلیون تن بالغ شود که عمدتاً بدلیل افزایش تولید در لهستان خواهد بود. علیرغم اعمال تحریم از سوی روسیه، پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات اتحادیه اروپا با ۶ درصد افزایش، به ۱٫۷ میلیون تن برسد که دلیل این امر بهبود و افزایش صادرات به بازارهای جدید در اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقای شمالی عنوان شده است. همچنین انتظار می‌رود واردات سیب در اتحادیه با ۲۲ درصد کاهش، به ۴۸۵ هزار تن برسد که علت آن اشباع بازار از تولیدات داخلی ذکر شده است.

apple-russian

آمریکا: در آمریکا نیز انتظار می رود تولید سیب درختی با ۹ درصد افزایش به ۵٫۱ میلیون تن برسد که افزایش تولید در ایالت واشنگتن سهماصلی را در این افزایش خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی ‌شده که صادرات نیز با ۱۰ درصد افزایش، به ۹۳۰ هزار تن و واردات نیز با ۱۳ درصد کاهش، به ۱۸۵ هزار تن بالغ گردد.

شیلی: میزان محصول سیب شیلی برای فصل جاری، با ۸ درصد کاهش، ۱٫۲ میلیون تن برآورد کردیده که دلیل این کاهش، صدمات ناشی از سرمازدگی محصول سیب در مناطق عمده کشت بوده که افت کیفیت محصول را نیز، درپی داشته است. در نتیجه کاهش تولید، انتظار می‌رود حجم صادرات سیب نیز، با ۱۶ درصد کاهش، به ۷۴۰ هزار تن برسد.

چین: بر اساس این گزارش، محصول سیب درختی چین در فصل جاری ۳۷٫۸ میلیون تن تخمین زده شده که حاکی ار کاهش ۵ درصدی نسبت به فصل گذشته می‌باشد. کاهش دما و بارندگی‌های سنگین در مناطق عمده تولید در فصل شکوفه دهی درختها و بروز خشکسالی پس از آن، موجب کاهش تولید در این کشور شده است. در نتیجه حجم فعالیت صنایع فرآوری ۲۰ درصد کاهش یافته و بدلیل افزایش قیمتها، صادرات قدرت رقابت خود را از دست داده‌اند.

آرژانتین: به دلیل صدمات ناشی از بارش تگرگ و عدم برداشت میوه به دلیل مشکلات کارگری، انتشار می رود محصول سالجاری آرژانتین به ۶۴۰ هزار تن و صادرات نیز به ۱۴۰ هطار تن کاهش پیدا کند.
apple-export-argentina
مکزیک: محصول سالجاری سیب مکزیک ۶۷۰ هزار تن و وارات آن نیز، با ۲۳ درصد افزایش، ۲۸۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

نیوزیلند: انتظار می‌رود تولید سیب در این کشور طی فصل جاری به ۱۱ درصد افزایش، به ۵۴۰ هزار تن و صادرات میز به ۳۱۵ هزار تن باغ گردد. به دلیل خسارت ناشی ازتگرگ میزان محصولی که در صنایع فرآوری مصرف خواهد شد، افزایش یافته که در نتیجه آن صادرات کاهش پیدا خواهد کرد.

آفریقای جنوبی: تولید در این کشور با ۱۳ درصدافزایش، به ۹۰۰ هزار تن و صادرات نیز با ۱۰ درصد افزایش، یه ۴۲۰ هزار تن خواهد رسید.

ترکیه: انتظار می رود محصول سیب ترکیه در سال زراعی جاری با ۲۲ درصد کاهش، به ۲٫۳ میلیون تن و حجم صادرات نیز با ۵۰ درصد کاهش، به ۱۰۰ هزار تن برسد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *