به گزارش پرتال سردخانه، مهدی نصر اصفهانی مدیر شرکت دانش تدبیر برنا صنعت،اظهار کرد: همانطور که می دانید با توجه به نیاز روز افزون و افزایش جمعیت و نیاز به غذای سالم باید منابع آبی و غذایی به شکل بهینه و به روز همگام با جهان تغییر نماید و از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

در این راستا شرکت دانش تدبیر برنا صنعت به بومی سازی تکنولوژی پردازش میوه های استوایی و فرازگرا که هر روزه تولید و مصرف آن در کشور رو به افزایش است اقدام نموده است. دانش و فرآیندهای رسیدن مدرن گسترده نیست و شرکتهای معدودی در جهان به چنین کاری اقدام کرده و هزینه های اجرایی آن در ایران بسیار بالا و بخاطر تحریمهای ظالمانه غرب با مشکل مواجه است (انجام این پروژه توسط این شرکت با کاهش بیش از یک چهارم هزینه و کمترین ارز بری بخاطر استفاده از محصولات داخلی انجام شده است).

او افزود: این اتاقها به گونه ای طراحی شده اند که شرایط محیطی خاص را برای کنترل فرآیند رسیدن اصلاح و تنظیم می کنند و در نهایت از هدر رفت آب و کیفیت میوه می کاهند و ماندگاری آن را افزایش می دهند.

در اتاقهای پردازش موز، دمای محیط و مرکز میوه، رطوبت نسبی، دی اکسید کربن و غلظت اتیلن و گردش هوا کنترل می شود تا موز در مدت زمان قابل تنظیم، رسیده و پس از آن در دمای انبارداری بهینه نگهداری شود. همچنین این اتاق‌ها می‌توانند ضایعات میوه‌ها ناشی از حمل ناکارآمد را بسیار کم کنند.

حرکت هوا از بین جعبه های موز

حرکت هوا از بین جعبه های موز

(بیش از ۶۰ درصد از موزهای صادراتی در جهان قبل از رسیدن به دست مصرف کننده بیمار یا ضایع می‌شوند)

نصر بیان کرد: طبق نظر و تحقیق ما از رایپنرهای سنتی در روشهای عمل آوری سنتی به دلیل عدم کنترل دما داخل میوه ها و رطوبت و دیگر پارامترهای پردازش میوه، ضایعات در حدود ۱۰۰ کارتن از یک کانتینر میوه است. درصورتی که در روش هوای اجباری این میزان نزدیک به صفر است.

در روش هوای اجباری بخاطر سیکل بسته در محیط کوچکتر، انرژی و آب کمتری مصرف شده و یکنواختی رسیدن محصول بیشتر است و همچنین عمر محصول پس از تغییر رنگ و شیرین شدن بسیار بالاتر از روشهای سنتی است.

سلامت این روش کاملاً ثابت شده و مورد تایید استانداردهای مختلف غذایی است و در همه دنیا رایج است.

ساخت اتاقهای پردازش و نگهداری موز و دیگر میوه های فرازگرا ثمره سالها فعالیت مستمر و تحقیق و پژوهش در این زمینه است، امیدواریم با اجرای چنین پروژه هایی سهمی در کاهش ضایعات کشاورزی و افزایش کیفیت محصولات داخلی و در نهایت رسیدن محصول با کیفیت به دست هموطنان عزیزمان در سرتاسر ایران عزیز داشته باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب اتاقهای رنگ آوری و پردازش موز به آدرس این شرکت www.dtbco.com مراجعه نمایید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *